למרות התנגדות הציבור והמשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות ופיתוח הכפר ממשיך לדחוף את תכניתו חסרת האחריות, שהמשמעות שלה בפועל היא קידום שימוש נוסף בפלסטיק ברשתות השיווק הגדולות.
לטענת המשרד, עיטוף כל הפירות והירקות בפלסטיק הנו צעד הכרחי שנועד להבטיח את טריות המוצרים. אך אנחנו אומרים: התשובה היא מוצרים טריים יותר וחינוך לצרכנות נכונה, ולא עוד פלסטיק מזהם!

למעשה, במהלך זה משרד החקלאות דואג שהצרכנים יפסידו פעמיים: גם יחויבו לקנות פירות וירקות בכמויות גבוהות ממה שהם צריכים מבלי יכולת לבדוק את איכותם לפני הרכישה, וגם יחייבו לזהם את הסביבה.
כזכור, מוקדם יותר השנה התרענו על התכנית הרעה הזאת בעקבות תחילת הפיילוט של משרד החקלאות עם שופרסל. אתם ואתן לא נותרתם אדישים, ובעקבות 20 אלף מיילים זועמים ששלחתם/ן למשרד החקלאות, בכירי המשרד הזמינו אותנו לדיון מיוחד. בדיון עצמו הם הודו שטעו כשלא לקחו בחשבון שיקולים סביבתיים (כגון פסולת הפלסטיק).

אנחנו שמחים שמשרד החקלאות עשה חשיבה מחודשת, צמצם את פרק הזמן של הפיילוט וחושב על הפחתת התוצרים המזהמים. יחד עם זאת, עלינו לזכור שייצור האריזות והמחזור שלהן הוא תהליך מזהם, גם אם מדובר בחומרים שניתנים למחזור. לפיכך אנו עומדים על זכותו של הצרכן הישראלי לבחור את הסחורה שהוא רוכש, וכך לצמצם למינימום את כמויות הפסולת.
אנו קוראים למשרד החקלאות לחדול באופן מיידי מהפיילוט הזה, שמשמעותו הגדלת השימוש בפלסטיק, וקוראים לרשתות השיווק הגדולות לגלות אחריות ציבורית וסביבתית דומה. אנו מודיעים מראש כי כל התקדמות של התכנית הזאת תזכה לתגובה חריפה מאיתנו. אנחנו לא נאפשר לאף משרד ממשלתי או רשת שיווק להכריח את הצרכן הישראלי לזהם את הסביבה בעל-כורחו.
הצטרפו אל מעל ל-15 אלף ישראלים, וקראו גם אתם/ן לממשלת ישראל העתידית ולמקבלי ההחלטות לפעול למען גמילת ישראל מפלסטיק חד-פעמי עד 2022.
חתמו על העצומה כאן