בסיסי הפעולה של מגמה ירוקה הם הקמפוסים השונים, ומכאן שקהל היעד הראשוני שלה הוא סטודנטים ועובדי האוניברסיטאות והמכללות. במשך שנים, נאבקו פעילי מגמה במכונות בירוקרטיות משומנות כדי להצעיד את הקמפוסים אל המאה ה-21 בצריכה נבונה, חסכון במשאבים, ושימוש בטכנולוגיות חדשניות וידידותיות לסביבה.
כבר עתה אנו יכולים להצביע על רשימה ארוכה של הישגים בתחום ביניהם:
מיחזור – ברוב הקמפוסים קיימים כבר מתקני איסוף שונים. במקרים רבים, כמו באוניברסיטת תל אביב, בן- גוריון ובפקולטה לחקלאות, נאות המוסד להכניס את המיכלים לתחומו רק אחרי פעילות של חברי מגמה ירוקה. בנוסף ישנם קמפוסים בהם מתקיימים פרויקטי מיחזור יותר מקוריים כמו מיחזור שמן בתל-חי, ומיחזור פסולת אורגנית לקומפוסט בטכניון ובאורנים.
הפחתה וחסכון – בפקולטה לחקלאות ובמכון וייצמן כבר יש נורמות של הדפסת חומרים משני צדי הדף, ושליחת עבודות בדואר אלקטרוני. הטכניון שם לעצמו למטרה להפוך לקמפוס מוביל ביישום טכנולוגיות סביבתיות חדשניות, כגון השקיה במים הנפלטים ממזגנים.
תחבורה – באוניברסיטת תל אביב הוכנסו מאות זוגות אופניים לשימוש חינם בתוך הקמפוס. מועדון האופניים שהוקם בשיתוף מגמה מארגן טיולי אופניים ומלמד מבוגרים את מיומנות הרכיבה.
קורסים – ב-1998 הביא תא אוניברסיטת תל אביב לפתיחת קורס בנושא איכות הסביבה לכלל תלמידי האוניברסיטה. מאז בכל שנה מלא אולם ההרצאות, וקורסים דומים נפתחו ברחבי הארץ.
קמפוס ירוק-ירוק – במכללת תל-חי נבנה קמפוס חדש בר-קיימא מתחילתו ועד סופו שמגמה ירוקה הייתה שותפה מלאה לתהליך התכנון שלו וכיום פעיל בו גם תא שלנו שמוביל את אחד המאבקים הסביבתיים הבולטים.
תחרות הקמפוס הירוק – תחרות שיזם יש אברמס בשנת 2003, כסקר הערכה של סטודנטים את הקמפוס בו הם לומדים. תוצאות הסקר, שהכתירו את הקמפוסים הידידותיים ביותר לסביבה, זכו לסיקור נרחב בתקשורת. הצלחת הפרויקט הביאה למאמצים מצד קמפוסים רבים להשתפר, ובנוסף קבע המשרד להגנת הסביבה תו תקן רשמי לקמפוס הירוק ביותר.
שני זיבנברג, ריכזה את תא "מגמה ירוקה" בפקולטה לחקלאות באותו זמן, מספרת על הרגע בו הבינה איך יוזמה של סטודנטים הפכה לנחלתה של המדינה: "זו הייתה דרך מאוד פשוטה לגרום לסטודנטים להצטרף אלינו ואחר כך להיות פעילים במאבקים גדולים הרבה יותר. זה נושאים שנוגעים בכל סטודנט, מה הבעיה להדפיס עבודות בדו"צ למשל? מה שמדהים בעיניי זה שמשרד החינוך אימץ את הרעיון והוסיף תקן מאוד דומה גם לבתי ספר ירוקים"- תקן מאוד דומה והפך את העניין למשהו מערכתי- ממסדי שלא רק עמותה כמו "מגמה ירוקה" צריכה להתעסק אתו".