נושא התחבורה הציבורית, בער בעורקי הסטודנטים במגמה ירוקה כמעט מאז תחילת הדרך (מאבק בסלילת כביש חוצה ישראל) הפעילים בתאים השונים שראו כיצד מעדיף משרד התחבורה לקדם כבישים, וכיצד חברות התחבורה הציבורית נלחמות זו בזו, העלו קולות מחאה שהצטברו והגיעו לכדי מאבק ארצי.
דרך הפעולה שנבחרה הייתה הידברות עם כל הגורמים, במקביל לפעילות ציבורית. ואכן, שיתוף פעולה בין מגמה ירוקה, ארגון תחבורה היום ומחר, והחברה להגנת הטבע, יצר לובי משמעותי. באמצעות לחץ פיזי מתון, התכנסו לראשונה מנכ"לי חברות התחבורה הציבורית בארץ יחד עם נציגי משרד התחבורה וגורמים נוספים לדיון בנושא בשנת 2004. פעילי מגמה שנכחו במקום התרגשו לראות את הנציגים יושבים יחדיו לשולחן (בלי לזרוק עוגות בוץ אחד על שני), ומדברים על הנושא הבוער: שיתוף פעולה שיגרום לייעול התחבורה הציבורית כדי להוות חלופה ראויה למתחרה הראשי, הרכב הפרטי. כדי לעורר את דעת הקהל לנושא, התקיים בספטמבר 2004 לראשונה בישראל יום תחבורה ציבורית. הפעילות הצבעונית בתל אביב ובירושלים יצרה הד תקשורתי מרשים. כתוצאה מכך, יום תחבורה ציבורית ב- 2005 נחגג כבר בשיתוף פעולה רחב בין הארגונים הירוקים, משרד התחבורה, חברות התחבורה הציבורית, ועיריות ירושלים, חיפה, תל אביב ובאר שבע.
אחת מתוצאות הקמפיין הוא קמפיין תגובה- בו בשנת 2006 החלו לצאת חברות אגד ודן במכירת כרטיסי חופשי חודשי בהנחה משמעותית לסטודנטים. אין ספק שזה עוד צעד משמעותי בדרך לעודד את כולנו להעדיף כמה שיותר את השימוש בתחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי.