לחצן תרומה לסביבהלחצן הרשמה לפעילות
מגמה ירוקה מובילים אקטיביזם סביבתי
  • מי אנחנו
    • חזון הארגון
    • דוחות כספיים
    • תקנון ותנאי שימוש באתר מגמה ירוקה
  • תוכניות המנהיגות
    • התכנית להכשרת מארגנים קהילתיים
    • תכנית המתמחים
    • בית הספר לאקטיביזם
    • הקרן למנהיגות סביבתית
  • הצלחות והישגים
  • תרומות
  • יצירת קשר
  • בית
  • יצירת קשר
  • חזון
  • החברים והחברות של מגמה ירוקה
  • ביה"ס לאקטיביזם
  • Lead
  • תרומות
  • אין לך מושג ירוק? ריכוז שאלות ותשובות בנושא משבר האקלים
  • מגמה ירוקה
  • המאבקים שלנו
  • הצילו את עתיד מפרץ חיפה
  • הרשמה לשבוע האקלים
  • בדיקת פרוגרס בר
  • טיוטה אוטומטית
מרוב בתים לא נראה את היער
מרוב בתים לא נראה את היער
אל: ראש הממשלה, חברי הכנסת וראש עיריית ירושלים
לאחרונה קמו לתחייה תכניות בנייה הרסניות שעתידות לדרוס כליל את רצועת הטבע הייחודית שעוטפת את ירושלים כיום. מדובר בתכניות, שאחת מהן הייתה תכנית ספדי המפורסמת, אשר נדחו ב-2007 על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה "משיקולים כלכליים, חברתיים, דמוגרפים וסביבתיים". בימים אלה מקודמות תכניות בנייה בסדר גודל מכופל של כ- 40,000 יחידות דיור לאישור דרך הותמ"ל* הכוללות בניית ישובים ב: רכס לבן, הר חרת, מורדות הדסה, צור הדסה ועוד. חלקן בתכנון וחלקן כבר על סף אישור ותחילת בנייה. אם גם אתם ציבור שלא רוצה שהרי ירושלים יהיו מצופים בטון ואו תושבי ירושלים שרוצים בפיתוח וחיזוק העיר, חתמו על העצומה והצטרפו למאבק חובק ארגונים להצלת ירושלים והטבע שסביב לה.
אימייל קיים
רק רגע..
* אימייל קיים במערכת
תודה רבה!
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)
  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on LinkedIn (Opens in new window)
  • Click to email this to a friend (Opens in new window)
אנו צריכים 1000 חתימות. עד עכשיו חתמו 441 על העצומה.
441
מספר חתימות: 441
השלכות כלכליות וחברתיות

א. בניה בשטחים הפתוחים ביער ירושלים- יקרה בעשרות מונים מאשר בנייה במסגרת עירונית קיימת עקב עלויות של הקמת התשתית וההשקעה הממשלתית. קיים פער של עד 300% בין עלות הקמת יחידת דיור ביישוב כפרי חדש, לעומת עלות הקמתה בשכונה בעיר . ב. קימות עתודות קרקע לבניה בתוך העיר ירושלים- ישנן תכניות בניה רבות בשכונות העיר הקיימות! תכניות הבניה החדשות הינן מחוץ לתכנית המתאר המוסדרת של העיר, שמטרתה לתת מענה להתפתחות העיר תוך ראייה כוללת ורחבה על מכלול ההיבטים (חברתיים,כלכליים וסביבתיים). ג. פרבור ירושלים יחליש את שכונות מרכז העיר – הקמה של ישובים ושכונות פרבריות בהרי י-ם יגרמו לעזיבה של אוכלוסייה אמידה ומשכילה משכונות מרכז העיר (אפקט "גריפת השמנת"). תהליך זה יעמיק את אי השוויון בבירה, יגדיל את הפערים באיכות השירותים הציבוריים. ד. דיור בר השגה לצעירים וסטודנטים – ירושלים נלחמת על מנת לשמר אוכלוסיית צעירים וסטודנטים, בעוד העיר חסרת פתרונות דיור יעילים שישרתו את צרכיהם. תכניות הבניה בהרי ירושלים, לא רק שאינן פותרות את מצוקת הדיור לאוכלוסיית הצעירים, הן אף פוגעות בסיכוי להשאיר בעיר אוכלוסיה זו. ה. עדיין לא נבחנה הכדאיות הכלכלית אל מול חלופות קימות אחרות!

פיתוח פזיז ודורסני: ותמ"ל

הותמ"ל, הינה ועדה ממשלתית, המרכזת בידי חבריה כוח רב. בסמכות הועדה, שאינה כפופה או קשובה לצרכי העיר ירושלים, לאשר תוך חודשים בודדים תכניות בניה נרחבות בעלות פוטנציאל הרסני לעיר ולסביבתה. 'מגמה ירוקה' התנגדה להקמת הותמ"ל מתחילתה, בשל הפגיעה בהליך דמוקרטי תקין ובשל הפגיעה בשקיפות עבודת הועדה. אין במסגרת חבריה את נציגי ארגוני הסביבה או נציגי הצעירים והסטודנטים. תמוה עוד יותר כי לותמ"ל ועדה ביקורת להשמעת התנגדויות, אשר בראשה עומד יו"ר הותמ"ל בעצמו.

פגיעה סביבתית מרחיקת לכת

ו. ריאה ירוקה בלב העיר – ירושלים מוכרת ע"י המשרד להג"ס כעיר מוכת זיהום, פגיעה בשטחי יער י-ם, המשמש כריאה הירוקה של הבירה, יביא להתדרדרות נוספת באיכות האוויר. ז. אתרי מורשת, ארכיאולוגיה והיסטוריה – הבנייה באזורי פנאי תיירות ומורשת תוביל לפגיעה אנושה בערכי מורשת ונכסים טבע דוגמת הסטף, שביל המעיינות מורדות הדסה, רכס לבן. ח. פגיעה במארג האקולוגי – בניית 40,000 יח"ד בהרי י-ם תפגע באופן אנוש ברשת המסדרונות האקולוגים המאפשרים מעבר מיני בע"ח וצומח המאפשר את הישרדותם, פגיעה במסדרונות עתידה להכחיד מינים שונים הייחודים להרי ירושלים. ט. פגיעה באקוויפר ההר – צמצום שטחי חלחול המים לאקוויפר ההר, דבר העלול לגרום לירידה באיכות וכמות מי השתייה באקוויפר. י. תלות בתחבורה פרטית מזהמת – תהליכי פרבור הסותרים את הוראות תמ"א 35, גורמים לעלייה בתלות בתחבורה פרטית יקרה ומזהמת. במקביל להקמת מתחם הדיור ההרסני מתוכנן "כביש הטבעת", אשר עלותו הכלכלית גבוהה ביותר, הקלתו על עומסי התנועה מוטלת בספק והינו עומד בניגוד לתפישת קידום תחבורה ציבורית יעילה ע"פ החלטות הממשלה.

  • Click to share on Facebook (Opens in new window)
  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on LinkedIn (Opens in new window)
  • Click to email this to a friend (Opens in new window)
חיתמו על העצומה, שתפו את העצומה באמצעות פייסבוק, טוויטר ובמייל. 
  • ביה"ס לאקטיביזם
  • התכנית למארגנים קהילתיים
  • תכנית המתמחים
  • תמיכה במגמה ירוקה
  • Back to Top
loading Cancel
Post was not sent - check your email addresses!
Email check failed, please try again
Sorry, your blog cannot share posts by email.