

נמאס לשחות בים מזוהם!
אל: יצחק בן דוד, יו"ר הועדה למתן היתרי שפכים מטעם המשרד להגנת הסביבה
הוועדה למתן היתרים של המשרד להגנת הסביבה מחליטה האם לאשר לגופים להזרים שפכים לים שלנו. היתרי החירום ניתנים על תקלות ידועות מראש ולא במצב חירום - היתרים אלו מאושרים לעתים בשיחת טלפון וללא דיון הוועדה בנושא. האכיפה מועטה, ללא פיקוח על כמויות ואנחנו שוחים בים מזוהם.
הצטרפו אלינו למאבק למען ים נקי יותר! ביחד נביא להחמרת הנהלים, הגברת הפיקוח, שקיפות ציבור ובכך נפחית זיהומי ים. חתמו על העצומה.
הצטרפו אלינו למאבק למען ים נקי יותר! ביחד נביא להחמרת הנהלים, הגברת הפיקוח, שקיפות ציבור ובכך נפחית זיהומי ים. חתמו על העצומה.

אנו צריכים 5000 חתימות. עד עכשיו חתמו 160 על העצומה.
שקיפות, החמרת נהלים ופיקוח
תחת המשרד להגנת הסביבה, ישנה ועדה למתן היתרי הזרמה לים. ועדה זו מחליטה האם לאשר הזרמות לים באמצעות היתרים ובפרט, אישור היתרי חירום, שכשמם, מיועדים למצבי חירום ובשל כך מנוהלים בדרך שונה מהיתרי הזרמה רגילים – תשובה תוך 72 שעות, אישור שנעשה לעיתים בשיחת טלפון, ללא צורך בדיון הועדה, ובפיקוח מועט על החומרים וכמויות שמוזרמות לים.
גופים שונים שרוצים להזרים לים, משיגים היתרי חירום מאושרים על מקרים בהם אין מצב חירום, בכדי להנות מהקלות בירוקרטיות.
דוגמא לכך היא תאגיד מי נתניה, אשר קיבל 10 היתרי חירום בין השנים 2014-2016, בעקבות תקלה שחוזרת על עצמה בקו צינור 57 – זהו לא מצב חירום אם הבקשה להיתר הינה מספר חודשים לפני הצורך בו!
דוגמא לכך היא תאגיד מי נתניה, אשר קיבל 10 היתרי חירום בין השנים 2014-2016, בעקבות תקלה שחוזרת על עצמה בקו צינור 57 – זהו לא מצב חירום אם הבקשה להיתר הינה מספר חודשים לפני הצורך בו!
בנוסף, אין שקיפות בועדה, והתנהלותה הפנימית כגון פרוטוקולים של ישיבות אינם פתוחים לציבור.
נמאס לנו לשחות בים מזוהם, ואנו דורשים להביא להחמרת הנהלים, הגברת הפיקוח ושקיפות הציבור. בכך נפחית זיהומי ים מיותרים ונמנע מגופים לנצל את היתרי החירום על חשבון הים שלנו.
אנו קוראים למשרד להגנת הסביבה, ויו"ר הועדה יצחק בן דוד, להביא לשינוי למען שמירה על הים שלנו.