בניית קבוצה
בניית קבוצה
דוגמה לתכנית עבודה שנתית לתא

מטרה מס’ 1: הגדלת כמות הפעילים והפעילים המרכזיים בתא

חזון:  תא מגמה ירוקה בקמפוס הוא תא גדול המונה X פעילים מחויבים וY פעילים מרכזיים בעלי תפקידים. לפעילות מגמה ירוקה בקמפוס יש נראות גבוהה (סטודנטים “מכירים” אותנו). הפעילים בתא מקצועיים מאד, מרגישים סיפוק בהתנדבות שלהם. מגמה ירוקה ידועה מאד בקמפוס אודות לתכנים המעניינים, הכיפיים והמגניבים, שעוברים במפגשים השבועיים, ואודות לקמפיין החשוב שהתא מקדם מחוץ לקמפוס. כל הפעילים המרכזיים בתא מרגישים אחריות בהובלתו ובביצוע המשימות השוטפות. הפעילים במוטיבציה גבוהה ורבים מאד מהם ימשיכו להיות פעילים בתא ובארגון גם בשנה הבאה. הנראות המדהימה של מגמה בקמפוס התאפשרה אודות לרכז תרבות מדהים שהפך את המפגשים שלנו לדבר הכי מגניב בקמפוס ואודות לרכזת נראות ושיווק בקמפוס שדאגה לזה שלא יהיה סטודנט אחד בקמפוס שלא שמע על מגמה ירוקה.

יעדים לשנת הפעילות:

  • א. הפיכת התא למוקד עניין ופעילות חברתית: כולל פגישות תא קבועות, הרצאות, סרטים, טיולים, ערבי חברה ותרבות.
  • ב. בתחילת השנה יקבע לתא: חזון, מטרות, יעדים כמותיים ואיכותיים ומדדי הצלחה.
  • ג. פעילים מרכזיים מתמידים בתא: גיוס מצבה של לפחות X פעילים בתא מתוכם X פעילים מרכזיים.
  • ד. גיוס בעלי תפקידים מרכזיים בתא: קמפיינר/ית, דובר/ת, רכז/ת קשרי ממשל, מארגנ\ת קהילתי\ת, קמפיינר/ית ניו מדיה ורכז/ת תרבות.
  • ה. לפחות X פעילים מתמידים ומחויבים מהתא ב”תכנית המתמחים בקמפיינים סביבתיים” של מגמה ירוקה.
  • ו. הפיכת התא למוקד עניין ופעילות חברתית בקמפוס.
  • ז. יצירת נראות ונוכחות בקמפוס לפעילות מגמה ירוקה ולקמפיין.
  • ח. ניהול המשאב ההתנדבותי: מיקוד הפעילים לפעילות אפקטיבית נושאת פרי ולתחושת סיפוק עצמי גבוהה ושביעות רצון מפעילותם בארגון.
  • ט. המשכיות פעילים: לפחות X מהפעילים המצטרפים השנה ממשיכים לשנה הבאה כפעילים מרכזיים בארגון.

בטבלה הזאת רושמים לכל יעד את כל המשימות שצריך לעשות כדי שהיעד יתבצע. בנוסף, ברגע שמאצילים אחריות על פעילים אז רושמים מי האחראי, מי השותפים שלו (בתא, בתא ארצי, בקמפוס), מהו זמן הביצוע המתוכנן ומהם מדדי ההצלחה, כלומר, לפי מה נוכל לדעת שהצלחנו. בטור המשאבים  אנחנו רושמים האם דרוש לנו כסף לביצוע המשימה (לרוב אנחנו רגילים ויודעים לייצר המון פעילות בתקציבים נמוכים ביותר או אפילו ללא תקציב לדוגמא: מרצים שמגיעים להרצות בהתנדבות, שיתופי פעולה עם ארגונים או עם גופים בקמפוס וכיוצב’).

טבלת משימות למטרה מס’ 1:                           

יעד משימות באחריות שותפים זמן ביצוע מדדי הצלחה משאבים
             

מטרה מס’ 2: הישגים משמעותיים בקמפיין ברוח חזון מגמה ירוקה

חזון: התא מוביל קמפיין משמעותי וחשוב ביותר. הפעילים מחוברים אליו ומכירים אותו וההצלחה בקמפיין מאד חשובה לכולם. בזכות הפעילות הציבורית החזקה והממוקדת (ורבת השותפים והמשתתפים), שאנחנו מקפידים לעשות מדי חודש, לקמפיין יש נוכחות יפה מאד בתקשורת ומקבלי ההחלטות בנושא מרגישים היטב את הלחץ שלנו. לקמפיין יש עצומה, שנמצאת באתר של מגמה, ומקודמת כל הזמן ברשת. פעם בשבועיים אנחנו יוצאים להחתים סטודנטים וקהילה. בסוף השנה יש לנו כ- 3000! חותמים על העצומה. למאבק יש נוכחות מעולה ברשת. בדף המאבק יש למעלה מ- 1000 לייקים. אנחנו בקשר הדוק עם חברי מועצה וחברי כנסת רלוונטיים, ובסוף השנה אנחנו מזהים התקדמות עצומה לקראת השגת מטרות הקמפיין. הפעילות המדהימה שעשינו התאפשרה אודות לקמפיינר התותח והמקצועי של התא וללוביסטית המקצועית והמצוינת שגייסתי בתחילת השנה.

יעדים לשנת הפעילות

  • א. בחירת קמפיין משמעותי וקידומו, יחד עם הפעילים, ברוח חזון הארגון.
  • ב. בתחילת השנה יקבע לקמפיין: חזון, מטרות, יעדים כמותיים ואיכותיים, מדדי הצלחה ולו”ז לביצוע.
  • ג. יצירת עצומה לחיזוק הקמפיין: קידום העצומה על ידי מבצעי החתמה קבועים בקמפוס, בקהילה וברשת. סה”כ: X מבצעי החתמה.יעד שנתי לחתימות- X חותמים.
  • ד. נוכחות מאסיבית לקמפיין במרחב הציבורי, ברשת ומול מקבלי החלטות, תוך יצירת תהודה תקשורתית רחבה.
  • ה. שכלול האקטיביזם והפעילות הציבורית ליצירת אפקטיביות מרבית ותהודה ציבורית מקסימאלית.

טבלת המשימות למטרה מס’ 2:

יעד משימות באחריות שותפים זמן ביצוע מדדי הצלחה משאבים
             

מטרה מס’ 3: שכלול דרכי העבודה עם הציבור ויצירת קהילה מאסיבית לחיזוק הקמפיין 

חזון: התא מוביל את הקמפיין הציבורי ביחד עם ציבור גדול שמורכב מתושבים ופעילים חברתיים וסביבתיים. הציבור שאת המטרות שלו אנחנו מקדמים, מודע לקמפיין ושותף לו. כל הקבוצות והארגונים שמקדמים צדק סביבתי וצדק חברתי באזורנו, רתומים לקמפיין ולוקחים בו חלק, ולכן הקמפיין יצר תהודה ציבורית גדולה ביותר ומקבלי ההחלטות מרגישים היטב את הלחץ שלנו. לקמפיין ולעצומה יש נוכחות חזקה ביותר ברשת. הנוכחות שלנו ברשת והחיבור המעולה עם הקהילה התאפשרו אודות לרכזת קשרי קהילה וקמפיינר ניו מדיה, תותחים שגייסתי בתחילת השנה.

יעדים לשנת הפעילות:     

  • א. מיפוי ציבור וקהילה לקמפיין.
  • ב. גיוס רכזי קשרי קהילה לתא.
  • ג. חיזוק והידוק הקשרים עם פעילי המחאה וקבוצות חברתיות וסביבתיות אקטיביסטיות.
  • ד. “עצומה לחיזוק הקמפיין”: מבצעי החתמה על העצומה גם בקרב הקהילה והציבור.
  • ה. פעילות ציבורית משותפת יחד עם ציבור וקהילה.
  • ו. גיוס רכז ניו מדיה וחיזוק הפעילות ברשת ובפייסבוק בפרט, ויצירת קשר רציף עם הציבור סביב הקמפיין.
♂︎ ♀︎ ⚥︎