תקשורת ודוברות
תקשורת ודוברות
צ’ק ליסט לדברור פעילות

יומיים שלושה לפני הפעילות

  • – כותבים הודעה לעיתונות
  • – תכנון מראש: (זמן תקשורת, רלוונטיות, גימיק, סיפורים אישיים, בלעדיות)
  • – מתקשרים לכתבים מכל המדיות: עיתונות מודפסת, עיתונות מקוונת, טלוויזיה, תוכניות אקטואליה, רדיו, עיתונות מקומית, עיתונות אזרחית
  • – דואגים לצלם סטילס ווידאו לפעילות

רגע לפני הפעילות

  • – מכינים אנשים להתראיין
  • – מוודאים שעל השלטים יהיה כתוב מסר ברור
  • – מתקשרים לכתבים, מוודאים שהם מגיעים ומכווינים אותם למקום אם צריך
  • – מוודאים שהציוד שלנו טעון: מצלמה, מצלמת וידאו, טלפון, מחשב נייד
  • – לוודא שיש באנר של מגמה ירוקה במקום ואנשים עם חולצות של מגמה ירוקה
  • – מכינים מראש את ההודעה לפעילות של אחרי הפעילות

בזמן הפעילות

  • – לקבל את פני הכתבים ולהפנות אליהם אנשים להתראיין
  • – לצלם תמונות ווידאו בעצמנו
  • – לוודא שהשלט מתוח ורואים בתמונה לוגו של מגמה ירוקה

מיד אחרי הפעילות

  • – בחירה 3 תמונות טובות
  • – כתיבת ההודעה לעיתונות ושליחתה לכתבים
  • – מתקשרים לכתבים, מציינים שללחנו אליהם תמונות טובות ובודקים אם חסר להם ידע
  • – העלאת הסרטונים ליו טיוב\פייסבוק (עדיף גם וגם)
  • – העלאת ההודעה לעיתונות לאתר מגמה ירוקה

בימים שלאחר הפעילות

  • – בודקים איפה הפעילות פורסמה
  • – שולחים מייל למארגנים הקהילתיים ולפעילים עם ריכוז הכתבות

וזכרו: “עשית ולא הראית – לא עשית”