בניית קבוצה
בניית קבוצה
קשר עם הפעילים/ות והקהילה

ערוצי קשר עם הפעילים/ות והקהילה

פגישה אישית– דבר לא מתחרה בפגישה האישית. דרך פגישות התא הרגילות, המארגן הקהילתי מזהה את הדמויות הדומיננטיות (בעלות רצון ופוטנציאל לפעול, לעשות, לרכז) ואיתם עושים פגישה אישית (ראיון אישי בבית, בבית קפה או בכל מקום אחר נעים). הפגישה האישית נפתחת בניסיון להכיר את הבן אדם. דרך ההיכרות ניתן לגלות את התחומים שהיה רוצה לפעול בהם (זיהוי צרכים). רצוי לנתב את השיחה לפי המרואיין – לתחום העניין שלו.

שלב השמת התפקיד הוא שלב קשה!!! לכן מה שיכול לרכך זאת ולהגביר את המוטיבציה, הוא השיתוף במציאת הפתרונות ע”י הרעיונות שמגיעים ממנו. זה חשוב, כי בריכוך הזה יש הגדרה מאוד פשוטה של הדברים. בפגישה מתחילים מתוך: מה אפשר לעשות? ולא מתוך הכותרת של התפקיד. התוכן חשוב הרבה יותר מאשר הכותרת.

לגבי מי שכבר יש לו תפקיד: מאוד חשוב לעזור לו, לתמוך בו, שידע שיש מישהו לצידו, שהוא לא לבד. ולבקש ממנו שישתף אותנו בבעיות שיש לו (יש כאלו שלא מדברים על הבעיות שלהם). ליווי אישי זה מאוד, מאוד חשוב. אבל לא ניתן לעשייה עם כולם ולכן חשוב לזהות את האנשים שהכי כדאי להשקיע בהם מבחינת תפוקות של פעילות.

    • תפעול עמוד פייסבוק ואתר אינטרנט– לכל תא יש עמוד בתוך האתר של מגמה ירוקה, העמוד של כל תא צריך להיות מאוד, מאוד מעודכן – כל הזמן. כנ”ל לגבי דפי התאים בפייסבוק. פעם אחת שמישהו נכנס ורואה שהאתר לא מעודכן, אז הוא כבר לא ייכנס יותר.
    • צריך שיהיה דף הודעות מעודכן. אורך ההודעות פחות חשוב מהעדכון שלהן. אחריות העדכון היא על בעל תפקיד זה בתוך התא, לימוד מקצועי יגיע מקמפיינרית הניו מדיה הארצית.

בנוסף, אפשר להשתמש גם בפייסבוק או במדיות חברתיות אחרות לעניין זה.

  1. דואר אלקטרוני– חשוב שמייל יהיה קצר וענייני. רצוי לרכז כמה הודעות בפעם אחת. לא להפציץ אנשים כל הזמן כי אז הם כבר לא יפתחו את הדואר. האידיאלי זה הפצת דוא”ל בזמנים קבועים. אז אנשים יודעים מתי להיכנס לדוא”ל. חשוב מאוד לא לחשוף רשימות תפוצה (להשתמש ב”הוסף עותק מוסתר”, Bcc). מייל גם מפעיל ולכן מאוד טוב – מייצר פעילות!!

שיחת טלפון- אם תגיעו להודעות בתא קולי: חשוב להיות ענייני, ברור ולא ארוך מדי. לא כדאי להשאיר הודעה: “תתקשר אלי בחזרה”, בלי לפרט את הנושא. לביצוע לפני סבב טלפונים: לרשום נקודות שרוצים להעלות בשיחה. לבנות תסריט על הדף בכדי שהשיחה תהיה הכי יעילה שאפשר. בזמן השיחה: לא להיות פורמאליים, לדבר נחמד, לגלות עניין, אבל מצד שני להיות יעילים. שיחות ארוכות מדי מעצבנות אנשים. פעמים רבות ניתן לערב פעילים בטלפונים לפעילים אחרים, וכך גם להוריד מכם את העומס וגם לחבר אותם לתא, לפעילים ולפעילות עצמה.אפשר גם לעשות שיחות וועידה בין פגישה לפגישה ולפני פעילויות בשביל להיסגר על פרטים אחרונים.

מפגשים ואירועים- חשוב שזה יהיה אירוע כיף. (אבטיחים קרים בסוף הפגנה, שירים, חוויתי וכו’). נצלו את האירוע עצמו לשיחות כדי לקבל ביקורת על האירוע, על הפעילות, לשמוע דעות. נצלו את המומנטום של האירוע (אנשים חמים ומתלהבים) לארגון ופרסום האירוע הבא ולהעברת הודעות. נצלו את האירוע כדי להבליט מתנדבים משמעותיים שרוצים לתגמל או להעצים. לאחר אירוע מקובל לעשות ישיבת סיכום והסקת מסקנות.

♂︎ ♀︎ ⚥︎