

ולמרות כל זאת גבעתיים היא בין הערים הבודדות בגוש דן המסרבות להקצאת נתיבי תחבורה ציבורית בתחומה.
חתמו על המכתב שיישלח לראש עיריית גבעתיים, מר רן קוניק, בקריאה להצטרף לתכנית "מהיר לעיר" של משרד התחבורה.

לאחרונה התאכזבנו לגלות שגבעתיים היא בין הערים הבודדות בגוש דן, המסרבות לתכנית "מהיר לעיר" המקצה נתיבי תחבורה ציבורית בצירים ראשיים בערים.
תכנית "מהיר לעיר" נועדה לשיפור תשתיות התחבורה הציבורית (נתיבי תחבורה ציבורית) ושבילי אופניים בכל גוש דן, במימון מלא של משרד התחבורה
- בגבעתיים 20,000 בני אדם משתמשים מדי יום בתחבורה הציבורית ויש לפעול לשיפור השירות לטובתם ולטובת מעבר של נוסעות ונוסעים נוספים לתחבורה הציבורית.
- לפי סקר תחבורה בעיר של ארגון ״15 דקות״ ו״גבעתיים למען תחבורה ציבורית״ – 84% מתושבי גבעתיים ייסעו לעבודה בתחבורה ציבורית אם היא תהיה מהירה ויעילה.
- קיימות דוגמאות חיוביות מערים אחרות בישראל, כגון חולון ובת ים, בהן שיפור בתחבורה הציבורית הוביל למעבר נוסעים אליה, והמשמעות היא רווח נקי לכל משתמשות ומשתמשי הדרך.
- גבעתיים היא העיר ה-7 המזוהמת בישראל בתחום איכות האוויר. סקר שהוזמן על ידי העירייה קבע כי המכוניות הפרטיות הן מקור זיהום האוויר הראשי בעיר.
- 1 מכל 5 מתושבי גבעתיים רוכב/ת על אופניים, מחציתם רוכבים על בסיס יומיומי. בגבעתיים יש 0 ק"מ שבילי אופניים.
ראש עיריית גבעתיים, מר רן קוניק, לפעול לקידום התחבורה הציבורית, שבילי האופניים, ומסלולי ההליכה ברגל, מתוך הבנת צו השעה ומתוך חזון ארוך טווח לעיר.
כמו כן אנו מבקשים להזכיר לך את האמנה לתחבורה בת קיימא עליה חתמת ערב הבחירות לראשות העירייה.
לשיפור התחבורה הציבורית ותחבורת האופניים בגבעתיים נדרשים הצעדים הבאים:
- להקצות נת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית) ברחובות הראשיים, ויצמן וכצנלסון וכן בערבי נחל ועליית הנוער בהתאם לתכנית ״מהיר לעיר״ של משרד התחבורה. הקצאת נת"צים היא באחריות הרשות המקומית ומשרד התחבורה מוכן לממן את הפרויקט באופן מלא.
- להקצות שבילי אופניים בצירים הראשיים, בהתאם לתכנית משרד התחבורה, ולקדם אזורי מיתון תנועה בשכונות למען בטיחות הרוכבים והולכי הרגל.
- לפעול להוספת קווים חדשים בהתאם לצרכי התושבות/ים ולהגברת התדירות בקווים הקיימים.
- לפעול להפעלת מוניות שירות לצורך מתן מענה בשעות הערב המאוחרות ובסופי שבוע.
- לפעול ליישום רפורמת העלייה מכל הדלתות גם בקווים העוברים בגבעתיים לקיצור זמני הנסיעה.
- לשפר את תחנות האוטובוס וסביבתן, באופן שיהיו מוגנות משמש ומגשם.
זקוקים לתחבורה ציבורית ותחבורת אופניים טובה כאוויר לנשימה, וחשיבות הנושא אף תגבר לאור הגידול הצפוי באוכלוסיית העיר ותכניות פינוי בינוי המתוכננות.
מר רן קוניק, אנא פעל היום לשיפור התחבורה הציבורית ותחבורת האופניים בגבעתיים למען כולנו!