

חתמו על העצומה, עזרו לנו לקדם סימון נתיבי תחבורה ציבורית בכבישים 1,2,4,5. התכנית כבר אושרה, רק צריך לבצע אותה וזה חייב לקרות עכשיו ולא עוד 5 שנים.
אנחנו לא יכולים לעמוד יותר בפקקים, לא ברכב ולא באוטובוס. במשרד התחבורה חושבים שהציבור לא רוצה השקעה בתחבורה ציבורית.
2000 חותמים יראו להם שיש פה ציבור שדורש את הזכות לנוע עכשיו!

בכל שנה עולה מספר המכוניות על הכבישים ואף שנסללים קילומטרים רבים של כבישים חדשים העומס רק גדל. ישראל כ"ץ, שר התחבורה, מוביל מדיניות הרסנית של תכנון מוכוון רכב פרטי על חשבון התחבורה הציבורית, וכל כביש חדש רק נותן תמריץ לנהגים נוספים לעלות על הכביש. מדיניות זו הביאה את ישראל למשבר תחבורתי וכולנו משלמים את המחיר בעמידה בפקקים ובזיהום האוויר הנגרם מהם.
רק יצירת רשת הולמת של תחבורה ציבורית יכולה לפתור את משבר התנועה בישראל ולתת לכולנו חופש תנועה אמיתי. נסיעה באוטובוס יכולה להיות אלטרנטיבה זולה, ירוקה וחברתית לרכב הפרטי, אבל כל עוד האוטובוס עומד בפקק עם כל המכוניות מי ישאיר את האוטו בבית? סימון נתיבים מהירים לתחבורה ציבורית בצירי התנועה הראשיים הוא צעד מהיר ופשוט שישפר את התחבורה הציבורית באופן משמעותי ומיידי. הפחתת העומס בכבישים באמצעות נתיבים מהירים לאוטובוסים היא האינטרס של כולנו!
כ-1,250 ישראלים בשנה מקפחים את חייהם בטרם עת בשל זיהום אוויר מתחבורה
* הנזק הכלכלי למשק מהפקקים מוערך בכ-25 מיליארד ש"ח בשנה
* רק 10% מהנסיעות בישראל מתבצעות בתחבורה ציבורית. במדינות ה-OECD שיעור השימוש הארצי הוא כ-35% ובתוך המטרופולינים מעל 50%.
* קיצור זמן הנסיעה בתחבורה הציבורית בעזרת נתיבים מהירים יוריד את מספר הנהגים בכבישים ויביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה!
ההחלטה לסמן נתיבים מהירים בדרכים הבין עירוניות נמצאת בידי משרד התחבורה בלבד. אנו דורשים משר התחבורה לסמן נתיבים מהירים בכבישים 1,2,4,5 עכשיו!