עצומות טובות וסוחפות הן בדרך כלל דרמטיות, בד"כ משדרות בהילות, והן מציגות את העניין באופן ברור וקולע.
תבנית מוצעת לעצומות
- כותרת דרמטית – המעלה את לב הבעיה, קוראת לשינוי עצמו. יכולה להיות סיסמת הקמפיין.
- כותרת משנה עם הפניית הדרישה לגורם הרלוונטי
- פסקת מבוא קצרה– מציפה ישר את לב העניין, יוצרת עניין, מסכמת את הבעיה הפתרון והדרישה. (הרבה יקראו רק אותה ויחתמו או לא) אם יש מימד של דחיפות – לציין זאת.
- ירידה לפרטים – תיאור הבעיה, מדוע הדבר חשוב, מדוע הדבר נוגע לכל אחד או לקהל היעד, מה הדחיפות. תיבול עדין בנתונים מספריים אם יש. "בולטים" (נקודות) של הבעיות העיקריות (למשל חברתי, כלכלי, סביבתי). *ככל שקהל היעד הוא רחב יותר הנטייה שלנו תהיה לגעת במכנה המשותף הרחב ובצרכים הכי בסיסיים של האנשים – פרנסה, בריאות, יוקר מחייה, דיור, תחבורה, ביטחון (מתייחסים למה שרלוונטי).
- הפתרון הדרוש – בפשטות, מה הדבר הנכון שצריך לקרות. אם יש דוגמאות מהעולם או הצדקות של מומחים, נתונים וכד' לציין.
- סיכום – הדגשה נוספת של הדרישה – "אנו דורשים משר\ה… מעיריית… לעשות… ללא דיחוי…"
לצרף
- – תמונה חזקה או סרטון (אם יש)
- – הפסקה הראשונה מצורפת לעצומה המודפסת (פורמט מעוצב לעצומה להורדה בלינק):
- https://drive.google.com/file/d/0ByUIdTIuztQ4cVNuLXZsOHgyNUk/edit?usp=sharing
- ניתן גם למצוא את הקובץ בדרייב של מגמה ירוקה: דרייב מגמה ירוקה > קמפיינים > קמפיינים 2014 > חומרי הסברה- קמפיינים > עצומות