לפני הכל: הנסיון מוכיח שהדרך הטובה לבחור סיסמא או כותרת סוחפת היא דווקא לא מ"כללים" או חוקים אלא מחופש לבטא כל דבר. לכן מומלץ להציע כמה שיותר סיסמאות ואפשרויות בלי שיפוטיות, ורק אח"כ להשתמש בכלים האלו כדיי לברור.
מהי סיסמא טובה לקמפיין:
- – שהכותרת תציג את המטרה והמסגרת של הקמפיין – שאנשים יוכלו להבין בעזרתה מה בדיוק אנחנו מקדמים ובמה אנחנו אולי נבדלים מקבוצות אחרות שעוסקות באותו נושא. מן הסתם תכיל את נושא הקמפיין במילים.
- – שתשקף את העמדה והתחושות שלנו כלפיי הנושא – למשל אם המצב עובר כל גבול – כדאי לבטא את זה בבחירת המילים והטון.
- – סיסמא שנוגעת בחלום הגדול שלנו – שמשקפת את התוצאה שאנחנו רוצים לראות ולא רק את הבעיה שבדרך
- – מנוסחת בשפה של הנעה לפעולה: עוצרים את, משקמים את, להשאיר את, לעצור, להקים וכו'
- – כדאי שיהיה יצירתי (אבל לא מתחכם..)
- – אחידות בסיסמא של הקמפיין – נרצה שאותו נוסח יחזור בפייסבוק, בסטיקרים, באתר, בחומרי פרסום, בשטח וכו'. למה? כי זה יוצר אדוות ואח"כ מחבר את הדברים יחד לאנשים שנחשפו לפרסומים במקומות שונים. כמובן לפעמים אנחנו משתמשים בסיסמאות נוספות שקשורות לאירועים נקודתיים ואותם מומלץ לגוון, אבל הסיסמא העיקרית נשארת.