שלב 1 – חשיבה לפני הכתיבה
- מהו המסר שאני רוצה להעביר?
- למשל: שהסכום שנפסיד אם נתן לתשובה את הגז הוא 900 מיליארד לעומת החוב של דנקנר (שהעסיק מאוד אנשים) – 150 מליון
- מה המטרה? מה אני רוצה להשיג בכתיבת הטקסט?
- post, share, like, comments / מודעות / הרשמה / חתימה על עצומה / שיווק לארוע / תרומות / אחר . למשל: לחבר אנשים בפייסבוק למאבק הגז
- קהל היעד – גיל / מין / איזור בארץ / מצב משפחתי / מעמד סוציו אקונומי.
שלב 2 – חשיבה איך אפשר לשתף את הקהל בתהליך?
- איך לבנות מזה את הקיריאיטיב שיהפוך את הקהל לשותף?
- איך אגרום לקהל להביע את דעתו?
- איך הקהל יכול לעזור במימוש המטרה?
- איך הקהל יתעסק בעצמו?
- מה האינסנטיב – התמריץ של קהל לשתף חברים?
- מה תהיה הכותרת, ההרמה להנחתה, שאלה שתגרום לך לתהות ומה הסוף?
היעד הוא לא איך אני מעבירה את המסר שלי אלא איך אני גורמת לאנשים אחרים לדבר המסר שלי, לשאול שאלות ולגרום לקהל להתעניין תוך הבנת המניעים עיקריים של גולשים במדיה החברתית הם איסוף מידע, מציצנות וסקרנות, הנאה ופנאי, הרצון להתפרסם, ערוץ התקשורת פתוח לכולם, ללא מועמדות ותנאי קבלה בשיווק וויראלי הקהל שותף לתהליך, שותף בהבנת המסר, בהעברת המסר, במציאת הפיתרון.
שלב 3 – בדיקה האם הטקסט שכתבנו מצליח לשרת את המטרה