תקשורת ודוברות
תקשורת ודוברות
כלים לדובר/ת לפני פעילות
  • הכנת מסרים – המסרים לתקשורת צריכים להיות ברורים וקצרים ולא יכילו יותר מנקודה אחת או שתיים. יש לתדרך את הפעילים והמרואיינים ולהנחות אותם להתמקד במסרים אלו בלבד. על המסר להיות קצר, פשוט, תמציתי וקולע!
  • כיוון הפעילות שתהיה תקשורתית – לחשוב תקשורתית זה קודם כל לחשוב ויזואלית גם לתמונות וגם לצילומי וידאו. לא להסתפק בדברים הבינוניים. לדחוף אנשים לצאת מהקופסא.
  • חשיבה ובחירה של מרואיינים/ות–  מי יכול להתראיין בצורה הרהוטה ביותר.
  • התחשבות בדד-ליין של כלי התקשורת- מברר מועדים של עיתוני הקמפוס, מקומונים נסגרים ביום רביעי ויוצאים להדפסה וכו.
  • כתיבת הודעה לעיתונות עם הזמנה לאירוע- מיועד לכתבים. חשוב מאוד לטלפן לכתבים, לוודא שהבינו את המסר ושהם מגיעים לסקר את הפעילות. במידה וחלק מהכתבים לא מגיעים- יש לנסות לסדר אייטם (ראיון ברדיו, בתוכנית אירוח ועוד).
  • הדרכה מראש של איך ההפגנה תראה– דואג שיהיו צלמים, סטילס יוסטרים וכו' – כדיי שבזמן ההפגנה יהיה פנוי להתבונן במבט על.