תקשורת ודוברות
תקשורת ודוברות
כתיבת הודעה לעיתונות
  • מרכיבי הודעה לעיתונות
  • – הודעה לעיתונות תתחיל תמיד במתי, איפה ומה.
  • – רקע קצר על הנושא.
  • – ציטוט- של פעיל/ה מרכזי/ת (עוזר להעצמה שלו)
  • – אנשי קשר (עם טלפונים)
  • – ההודעה לעיתונות נראית כמו ידיעה חדשותית (כדי להקל על הכתב), לא יותר מעמוד וורד אחד.

נוסח

  • חשוב מאוד- כותרת מדליקה ומעניינת
  • כותרת משנה: בפונט מודגש, ובה נכתוב את חמשת המ"מים- מי עושה (מגמה ירוקה), מה עושים (מיצג ובו…, הפגנה), מתי, מיקום ומדוע (במחאה על…). *אם היו מבקשים מכם לתאר את ה"ניוז", במשפט אחד, זה מה שהייתם אומרים.
  • – פיסקה: מה הבעיות בנושא המדובר, מה הפתרונות שאנו מציעים, מי אחראי למצב ומה אנו דורשים ממנו.
  • *זה יכול להופיע כציטוט או דברי הסבר של פעיל מרכזי בתא.
  • למשל: נינט טייב, דוברת מגמה ירוקה באוניברסיטת ת"א, מסבירה: "….."
  • – פיסקה: ההיסטוריה של המאבק. *אם זה רלוונטי.
  • – מצ"ב תמונות. צילם\ה:___ *זכרו: תמונות מגדילות את הסיכוי
  • כדי שהכתבה תיכנס כדאי לצרף 2-3 תמונות מוצלחות מזוויות שונות.
  • – לפרטים נוספים: שם +טלפון+ אימייל דובר מגמה ירוקה, תא אונ' בן גוריון.
  • – (ולבסוף- זה חלק שתמיד צריך להופיע- הסבר על מי אנחנו):
  • מגמה ירוקה- מובילים אקטיביזם סביבתי, היא עמותת המתנדבים הסביבתית הגדולה בארץ, המקדמת שינוי סביבתי באמצעות אקטיביזם ופיתוח מנהיגות סביבתית. העמותה מבוססת על אלפי סטודנטים וצעירים מתנדבים הפרוסים במעל עשרים תאים ברחבי הארץ, מתל חי בצפון ועד אילת בדרום.
  • מגמה ירוקה פועלת במגוון דרכים: פעילות ישירה לא-אלימה והפגנות, פעילות לובי ברמה הארצית והמוניציפאלית, פיתוח מעורבות קהילתית, חינוך הדורות הבאים לאקטיביזם סביבתי.
  • מגמה ירוקה הינה עמותה א-מפלגתית הנתמכת ע"י תרומות.
  • מצאו אותנו בפייסבוק ובאתר.

לאחר שליחת ההודעה לעיתונות מטלפנים לכתבים המקומיים, בודקים שקיבלו את המייל, שואלים האם הם יבואו לסקר את האירוע או אולי רוצים לראיין מראש נציג של מגמה ירוקה (חשוב לדעת מראש מי מתראיין- ושגם המתראיין יידע מראש, כדי שלא ייצא מצב שכתב רדיו למשל אומר "סבבה, בעוד חצי שעה אני מעלה אתכם לשידור" ואופס, כל הפעילים של מגמה בסיור לימודי…)

♂︎ ♀︎ ⚥︎