כדי ליצור שינוי ברמת קבלת החלטות ומדיניות ציבורית בישראל הדרך שלנו לעשות את זה היא על ידי הובלת קמפיין ציבורי. למעשה, מגמה ירוקה היא ארגון שמתמחה בהשפעה על מקבלי ההחלטות באמצעות קמפיין ציבורי.
קמפיין טוב בדרך כלל מורכב ממספר כלים אסטרטגיים השלובים זה בזה. הכח שלנו במגמה ירוקה להצליח בקמפיינים טמון ביכולת שלנו לשלב מספר מן המרכיבים האלו בכל עת. אנחנו בדרך כלל נוהגים להשתמש בחמישה כלים עיקריים, ובתאים המצליחים שלנו פעילים שונים אמונים על כל אחד מהתחומים הללו.
המרכיבים העיקריים בקמפיינים
- פעילות ציבורית – אנו מתכוונים לכל מה שקורה במרחב הציבורי – הפגנות, מיצגים, כנסים, תערוכות, וכו'. בלי אלו אין קמפיין!
- דוברות – אחד הכלים החשובים, כי התקשורת עוזרת לנו להעביר את המסר לציבור רחב
- לובי – המרכיב שמשתמש בלחץ הציבורי כדיי לגרום בפועל להחלטות להשתנות
- קהילה – כי כאשר מתגבשת קהילה התומכת בקמפיין הלחץ הציבורי מכפיל ומכפיל את עצמו
- ניו־מדיה – אחד הכלים החשובים ליצור תמיכה במאבק, לערב ולהיות בקשר עם הציבור, למשוך משתתפים לפעילות, ועוד ועוד.