ניהול מאבק
ניהול מאבק
פעילויות מומלצות במאבק

מטרת הפעילות              סוגי פעילויות                  דגשים חשובים
העברת מידע לציבור העלאת מודעות
  •   ארגון הרצאה
  •   חוג בית
  •   יום עיון
  •   חלוקת פלאיירים
  •   דוכנים
  •   עמידה בצמתים / נקודות מרכזיות בעיר
  •   פעילויות חינוך בבי"ס / צופים / מתנ"סים
  •   מצגות באינטרנט
  •   מייל ויראלי
  • מידע אינו שימושי אם הוא לא מתרגם בסופו של דבר לפעולה!
  • בסוף כל הרצאה / מפגש / פלאייר צריך לבוא חלק שמסביר מה כל "אזרח קטן" יכול לעשות בעצמו (למשל, להצטרף למגמה, אבל גם דברים אחרים מהמשך הרשימה)

 

  • משיכת תקשורת
  • העלאה למודעות/לסדר יום
  • השפעה על החלטות
  •  הפגנה
  •  עצרת
  •  הפנינג
  •  תהלוכה / צעדה

 

  • חשוב להגדיר מראש מה המסר החשוב ביותר שצריך לעבור בהפגנה הזו, ובהתאם לכך לתכנן את יתר הפרטים: החל מהמקום והשעה ועד השלטים וצבע החולצות.
  • מקסימום שתי סיסמאות שונות על השלטים.
  • שלטים ברורים, ותמיד עם לוגו מגמה ירוקה.
  • בארועים אלה כמות אנשים שתצליחו להביא משמעותית להצלחת הפעילות. אם מראש אתם יודעים שלא תוכלו להיות יותר מעשרה אנשים, שווה לבדוק אופציה אחרת.
  • משיכת תקשורת העלאה למודעות/ לסדר יום
  • השפעה על החלטות
מיצג יכול ללוות הפגנה או לעמוד בפני עצמו- יוצר תמונה מעניינת לתקשורת וגם מוקד משיכה לעוברים ושבים. חשוב להתיעץ לפני אם הרעיון של המיצג מעביר בברור את המסר שלכם. אין צורך בהרבה פעילים!
פנייה ישירה למקבלי החלטות
  • כתיבת מכתבים
  • עצומות
  • גלויות מהציבור
  • התנגדויות
  • קביעת פגישה
  • הגעה לישיבות מועצה
  • מעקב אחר פעילות נבחר ציבור ופרסום דוח
תמיד לערב פעילים כדי להעצים אותם, ולחשוב מה אפשר להוציא לתקשורת.
  • העברת מידע
  • העלאת מודעות
  • משימות אישיות לפעילים
  • כתיבת טור דעה (על ידי פעיל או מומחה)
  • כתיבת בלוג
  • להתקשר לדבר בתכנית ברדיו
לתאם עם הדובר
  • הצבעה ישירה על הגורם ה"רע"
  • משיכת תשומת לב
  • פעולה ישירה
  • אדבסטינג (שיבוש פרסומת)
פעולה ישירה דורשת קודם כל תזמון נכון, סיור מקדים להכרת השטח, הכנה מקדימה של הפעילים המשתתפים בפעילות והזמנת התקשורת לפעולה. אדבסטינג דורש הכנה יצירתית, פעילים מחויבים וכמובן תיעוד של הפעולה