יומיים שלושה לפני הפעילות
- – כותבים הודעה לעיתונות
- – תכנון מראש: (זמן תקשורת, רלוונטיות, גימיק, סיפורים אישיים, בלעדיות)
- – מתקשרים לכתבים מכל המדיות: עיתונות מודפסת, עיתונות מקוונת, טלוויזיה, תוכניות אקטואליה, רדיו, עיתונות מקומית, עיתונות אזרחית
- – דואגים לצלם סטילס ווידאו לפעילות
רגע לפני הפעילות
- – מכינים אנשים להתראיין
- – מוודאים שעל השלטים יהיה כתוב מסר ברור
- – מתקשרים לכתבים, מוודאים שהם מגיעים ומכווינים אותם למקום אם צריך
- – מוודאים שהציוד שלנו טעון: מצלמה, מצלמת וידאו, טלפון, מחשב נייד
- – לוודא שיש באנר של מגמה ירוקה במקום ואנשים עם חולצות של מגמה ירוקה
- – מכינים מראש את ההודעה לפעילות של אחרי הפעילות
בזמן הפעילות
- – לקבל את פני הכתבים ולהפנות אליהם אנשים להתראיין
- – לצלם תמונות ווידאו בעצמנו
- – לוודא שהשלט מתוח ורואים בתמונה לוגו של מגמה ירוקה
מיד אחרי הפעילות
- – בחירה 3 תמונות טובות
- – כתיבת ההודעה לעיתונות ושליחתה לכתבים
- – מתקשרים לכתבים, מציינים שללחנו אליהם תמונות טובות ובודקים אם חסר להם ידע
- – העלאת הסרטונים ליו טיוב\פייסבוק (עדיף גם וגם)
- – העלאת ההודעה לעיתונות לאתר מגמה ירוקה
בימים שלאחר הפעילות
- – בודקים איפה הפעילות פורסמה
- – שולחים מייל למארגנים הקהילתיים ולפעילים עם ריכוז הכתבות
וזכרו: "עשית ולא הראית – לא עשית"