ניהול מאבק
ניהול מאבק
תכנון פעילת במרחב הציבורי

הגדרת מטרות הפעילות (חשוב ביותר): ככל שנגדיר טוב יותר, הפעילות תהיה מדויקת יותר ונהיה מרוצים יותר מהתוצאה. לדוגמא: אייטם תקשורתי, גיבוש לפעילים, איסוף 5200 חתימות(!?) בהתאם למטרות תדעו בדיוק איזו פעילות כדאי לעשות.

הגדרת קהל היעד: תושבי העיר או אנשי הקמפוס? מעגל אוהבי הסביבה או כלל התומכים הפוטנציאליים? הגדרת קהל היעד גם היא מכתיבה את אופי הפעילות וגם עוזרת לנסח את המסר.

המסר של הפעילות: פשוט, ברור, ונוקב. שיסביר ברגע למי ששומע אותה מה לעזאזל אנחנו רוצים. נגזר מהמסר הכללי של הקמפיין באופן שיגע באינטרס או ברגש של קהל היעד.

קביעת סוג הפעילות: איזו פעילות אנחנו מתכננים – הסברה\ מיצג\ הפגנה? סוג הפעילות יהיה תואם את המטרה שאנחנו רוצים להשיג ואת האמצעים העומדים ברשותינו מבחינת זמן, אנשים והזדמנויות.

איך אנחנו מעבירים את המסר? – מיצג שמתרגם את האמירה לתמונה ויזואלית, צעדה גדולה שתדגיש את גודל התמיכה, או אולי פעולה ישירה שתמחיש כמה הנושא אקוטי? איך עוד מעבירים את המסר? פליירים, שלטים, מגפון וכו'.

  • חלוקת תפקידים: מי עושה מה?
    פזרו אחריות על כל המשימות שעומדות על הפרק לקראת הפעילות – נסו לאתר פעילים שיוכלו להיות אחראים על תחום שלם (למשל הרמת המיצג מהביצוע עד לשטח) כמו גם פעילים שיקחו משימות מסוימות. לא לשכוח ללוות ולוודא שהפעילים מסתדרים ומה שחשוב נעשה.

רעיונות לפעילות ציבורית

  • – להחתים על עצומה (באוניברסיטה בשיעורים, לעבור במעונות, לעמוד ליד הקפטריה, בבית, במסיבות, באינטרנט,  בכל מקום.)
  • – הסברה (דוכנים, חוגי בית, פרסום)
  • – יום ירוק בנושא (באוניברסיטה, בבית הספר, בגן, וכו')
  • – כנס (פאנל באוניברסיטה, כנס אזורי, כנס ארצי של מגמה ירוקה)
  • – שלטים במקומות סואנים, צידי דרכים
  • – הפגנה קטנה- הפגנה עם מיצג
  • – אדבסטינג
  • – צעדה, תהלוכה
  • – חרם צרכנים
  • – הפגנת ענק
  • – אירוע/ מסיבת רחוב עם אמנים
  • – התפרצות למשרד עם משהו שמעביר את המסר
  • – פעולה ישירה (השתלטות, סנפלינג, חסימת שערים, ועוד).