מה לדעתכם/ן יעניין את התקשורת המקומית?
- הפנינג איכות סביבה / הפגנה מול בניין העירייה / פגישת פתיחת שנה של התא
- הפתעה: כל אחד מהנושאים הללו הופיע בתקשורת המקומית!
- כלל חשוב: כל אירוע יכול להופיע בתקשורת, השאלה היא כיצד משווקים אותו.
- אז איך עושים זאת? מגייסים דובר מקומי.
מה מעניין את התקשורת?
- כל מה שהוא בגדר חדש, אקטואלי, מעניין, חשוב, מסקרן ,מרגש, דרמטי, מעורר הזדהות, קונפליקטואלי, ביקורתי כלפי הממסד, סיפור אישי- סיפור שייצג את הבעיה.
- חשוב לזכור שהתקשורת אוהבת להתעסק באנשים ופחות בנושאים; לפיכך עם סיפור אישי יהיה לנו קל יותר לעבור מסך לסחוף את הציבור ולהשפיע על מקבלי החלטות.
למה צריך דובר מקומי?
הגעה לתקשורת המקומית– דובר ארצי יש אחד, הוא אינו יכול לכסות את כל הפעילויות בארץ. דובר מקומי יכול להיות מקצועי באזור שלו וכך לאפשר חשיפה גדולה יותר לקמפיינים שלנו באותו אזור.
תקשורת כמנוע הדוחף לפעילות– התחלת קמפיין למשל בפעילות תקשורתית תהווה מנוע לפעילות.
זיהוי הזדמנויות בתקשורת– הדובר המקומי מכיר את כל הפעילויות בתא ולכן יכול לזהות הזדמנויות תקשורתיות לקידום הנושאים בהם התא עוסק.
מוסיף פן נוסף לפעילות– מושך פעילים ,כאלה שלא היו מצטרפים אוטומטית למגמה ירוקה כגון: צלמים, כתבים, עורכי וידאו, פעילי שיווק ועוד.
חשוב לציין שהדובר לא חייב להיות האדם שמדבר מול התקשורת– הוא זה שיוצר את הקשר עם התקשורת. מי שמדבר בתקשורת הוא האדם שמכיר את הנושא הכי טוב. הדובר למעשה מקשר בין פעולות התא לתקשורת המקומית.
תפקידו של הדובר הוא למקסם את הפעילות על ידי הפניה לתקשורת ולהגביר את האפקט שנוצר בעקבותיה. ובעצם, ליצור דרמה ולעשות כותרות.