בישראל 2017 אין בן אדם שלא מושפע מהמצב בכבישים. הולכי רגל מפחדים ללכת על המדרכה, רוכבי אופניים מפריעים בכביש ולא רצויים על המדרכה, האוטובוסים איטיים, מרעישים וצפופים. רבים מהאנשים אשר זוכים לקנות אוטו פרטי זוכים ליחס "מועדף" מהמדינה (תכנון מוטה לטובת רכבים פרטיים), אך מהר מאוד מבינים כי הפריבילגיה היא בעצם תלות: תלות ברמזורים, בחנייה, במחירי הדלק המשתנים ובעיקר בזיהום האוויר, אשר משפיע באופן גורף על כולם. גוש דן, האזור הצפוף ביותר במדינה, רק הולך להתמלא; עם גידול אוכלוסין ויותר מכוניות, אין מנוס מכך שמרכז הארץ יהפוך לפקק תנועה אחד ענק בעתיד.
ישראל נמצאת במקום האחרון בOECD- בהקצאת נתיבי תחבורה ציבורית לנפש. משמעות עובדה זאת היא קצב גידול מסחרר של מכוניות בכבישים וכיוצא בזאת יותר תאונות דרכים, זיהום אוויר ועלייה של יוקר המחייה. בישראל, כמו בכל דבר, הפתרון למשבר הוא אלטרנטיבה יעילה, זולה ונגישה. ברגע שהתחבורה הציבורית תהפוך לאטרקטיבית, כך יותר אנשים יבחרו בה. ישנה סטיגמה מקובעת וחוסר אמון במערכות התחבורה ישראל; קווים לא עדכניים, זמנים לא מדויקים, עיכובים נצחיים וציבור אחד מתוסכל. ישנו צורך אקוטי בלשנות את פירמידת העדיפויות של התחבורה הציבורית. ישראלים רבים מספרים כי ברגע שיספקו להם אוטובוסים ישירים ונוחים למקומות תעסוקה ולאזורי בילוי הם בהחלט ישתמשו בהם.
דרך קמפיין שקורא להפחתת התלות ברכב הפרטי על ידי פיתוח תחבורה ציבורית כזכות בסיסית אנו מבקשים להציג עירוניות מתקדמת בה התחבורה הציבורית יעילה, נוחה ומהירה וכך מאפשרת למרקם חברתי עשיר להתפתח. אנו פועלים במספר מישורים במקביל: הוספת גבעתיים לתכנית "מהיר לעיר", שדרוג מערך נתיבי התחבורה הציבורית בכבישים בין-עירוניים, סלילת שבילי אופניים בערים וקריאה לשינוי סדרי העדיפויות שכרגע מעדיפים את הרכב הפרטי על האדם.
מתוך הבנה שעיר עם תחבורה ציבורית טובה ומפותחת היא עיר חסונה, משגשגת, הוגנת כלפי כל שכבות האוכלוסיה, נעימה למחיה ומספקת איכות חיים גבוהה, הדרישה שלנו ביחד עם תושבי גבעתיים היא מאוד פשוטה וברורה- נתיבי תחבורה ציבורית בעורקים המרכזיים. הצטרפו אלינו בקריאה לראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, לצרף את רחובות ויצמן וכצנלסון לתכנית "מהיר לעיר" לפי התכנון המקורי של משרד התחבורה. חתמו על העצומה.
דרישה נוספת שאנו מעלים, היא למשרד התחבורה שעליו לתכנן ולהקצות לפחות נתיב אחד לתחבורה ציבורית בכבישים בין עירוניים מרכזיים. לא לעוד כבישים חדשים וחניונים, אנו רוצים לראות נתיבי תחבורה ציבורית בכבישים בין עירוניים – זה הפתרון לפקקים.