תושב.ת באר שבע? סטודנט.ית? הצטרפו אלינו!

עירוניות בת קיימא

תא באר שבע

תא באר-שבע הוא תא קהילתי-סטודנטיאלי אשר קיים מעל עשר שנים ופועל בשילוב המסגרות הקהילתיות בעיר.
לאורך השנים עסקו חברי התא במאבקים וקמפיינים שונים, כמו המאבק נגד הקמת יישובים חדשים בנגב, וקמפיינים שונים בנושאי עירוניות הנוגעים לחיי היום-יום בבאר שבע; ביניהם – מאבק “וסרמיל” לבלימת שכונת המגדלים המפלצתית, חינוך אקלימי, השפעה על תכנית המתאר והיערכות למשבר האקלים.

הקמפיין הנוכחי עוסק בהקמת הצללה מלאכותית באופן נרחב ושיטתי ברחובות העיר. באר שבע היא עיר מדברית בתוך ישראל המתחממת גם כך, הצללה ראויה אינה מותרות כאן, זו זכות בסיסית. היא יכולה להבטיח לנו חוויית הליכה מהנה בעיר, ולאפשר זאת גם לאוכלוסיות שמתקשות בכך יותר, כמו אוכלוסיות מבוגרות, ילדים.ות, ואף האנשים.ות שמנקים.ות את רחובותינו. יותר מכך, הצללה ראויה תאפשר לנו להיות תלויים.ות פחות ברכב הפרטי, מה שיחסוך בפקקים ובזיהום האוויר שסביבנו בעיר ויתרום לבריאות שלנו.

עיריית באר-שבע מתגאה בנתוני הנטיעות שלה, אך במקרה הטוב, העצים הניטעים יעניקו לנו את צילם רק בעוד שנים. במקרה הפחות טוב, שלצערנו הוא די נפוץ, הם לא יספיקו לגדול כתוצאה מחוסר טיפול, או ייכרתו כמו רבים מעצי העיר. עץ צעיר, אינו עץ בוגר, כריתת העצים הפזיזה והנרחבת המתקיימת כיום היא לא פחות מטירוף בזמן בו אנחנו חיים.ות. צל = חיים, ולכולנו מגיע רחוב ללכת בו.

 

תום יגיל

מארגן התא

054-301-1250

תכניסו אותי לעניינים!

את.ה יוצא.ת? נורא חם בחוץ!
תשאיר.י פרטים
ונשמור אותך בעניינים.