סגירת בז”ן אושרה, המאבק לא נגמר

חדשות טובות! אחרי מאבק ארוך שנים, אושרה תכנית המתאר הארצית למפרץ חיפה, תכנית אשר תסגור את המפעלים המזהמים בבז”ן ותהפוך את האיזור למוקד צמיחה מטרופולני, אבל המאבק בחיפה נמשך. סטונדט.ית בחיפה? הצטרפו אלינו.

מאת: תא חיפה, 12.12.23

אחרי מאבק ארוך שנים של התושבים ושל מגמה ירוקה, משרד הפנים ומשרד השיכון אישרו סופית את תמ”א 75 (“שער המפרץ”), תכנית אשר תסגור את המפעלים בבז”ן, שמסכנים את כל תושבי ותושבות מטרופולין חיפה בזיהום, תחלואה וביטחון. במקום המפעלים, יוקם אזור אורבני.

ההחלטה מסמנת את תחילת הבראת האזור והפיכתו למוקד צמיחה אזורי, אבל המאבק לא מפסיק כאן. בתכנית שאושרה אין תאריך סופי לסגירת המפעלים ובינתיים הזיהום ממשיך. בכלל, יש עוד שאלות רבות על איך תראה סגירת המפעלים ואיך יתוכנן היום שאחרי.

ובנוסף, ישנם נושאים סביבתיים וחברתיים רבים בחיפה ובקריות שצריך להיאבק למענם – ללא קשר לזיהום האוויר ולבז”ן.

מגמה ירוקה לוקחת חלק ותומכת במאבק הצודק של הסטודנטים.ות והתושבים.ות כבר למעלה מעשור, למען שוויון חברתי, אקלימי וסביבתי. בהפגנות, בתקשורת ובכנסת.

לאור פתיחת שנת הלימודים אנחנו מזמינים אתכם.ן הסטונדטים.ות בחיפה ובקריות להצטרף לפעילות שלנו ולהוביל עתיד ירוק יותר, שוויוני יותר, וטוב יותר לכולנו.

סטונדט.ית בחיפה? הצטרפו לתא חיפה

דורשים תאריך סגירה אמיתי לבז”ן, חותמים על העצומה

 

בית הזיקוק בחיפה
צילום: אלעד גרשגורן

עוד חדשות

פורסם:
9.4.24 מקווה ישראל יושבת במרכז גוש דן והיא ריאה ירוקה עצומה ובה 3300 דונם של שטחים פתוחים. חברת “מקווה ישראל”
פורסם:
  בעקבות החלטת הממשלה לסגירת התעשייה המזהמת במפרץ חיפה, מתקיים משא ומתן מול בעלי המפעלים על אופן הסגירה והיקף הפיצויים.
פורסם:
לאחר מאבק ממושך בכנסת ולחץ ציבורי אדיר, במהלכו שלחתם.ן מאות מיילים לוועדת הפנים והסביבה, לראשונה: המשרד להגנת הסביבה יחויב לפרסם
פורסם:
27.3.24 לרקע העובדה שבניגוד להיגיון, אף חבר ממשלה לא הגיע לוועידת האקלים השנתית של הארץ בבן גוריון, פעילי מגמה ירוקה
פורסם:
כבר חודשים ארוכים פעילי מגמה ירוקה דואגים שנושאים בוערים כמו היערכות עירונית למשבר האקלים, זיהום אוויר וסוגיות סביבתיות שונות יקבלו
פורסם:
ארבעה נציגים מרשימות הרצות למועצת העיר השתתפו בפאנל מיוחד בהשתתפות עשרות תושבים, וחשפו את הפעילות האקלימית שיקדמו עם בחירתם. ראש

את.ה יוצא.ת? נורא חם בחוץ!
תשאיר.י פרטים
ונשמור אותך בעניינים.